آخرین اخبار هنر
  • ۱۰ نکته درباره «مونالیزا» که نمی‌دانید!

    شاید عمیق‌ترین راز مونالیزا با دوران کودکی داوینچی مرتبط باشد. منظره موجود در پس زمینه اثر مونالیزا تپه‌های اطراف توسکانی است جایی که داوینچی در سال ۱۴۵۲ در آنجا متولد شد. مادر بیولوژیکی‌اش در خاطرات‌اش از حومه توسکانی کمی شبیه به مونالیزا بوده است. آیا این زن رویایی شخصیت مادری ایده آلیزه شده شخص داوینچی بوده که مدت‌ها بود غیبت‌اش در زندگی خود را احساس می‌کرد.

  • مردی که «سوراخ» را به «هنر» تبدیل کرد؛ «من سوراخ می‌کنم تا کشف کنم»

    تعداد کمی از هنرمندان بوده‌اند که توانسته‌اند تنها با یک حرکت (مثل پاره کردن یا سوراخ کردن بوم نقاشی) به اندازۀ لوچیو فونتانا شهرت و اعتبار کسب کنند. بوم‌های نقاشی او با شکاف‌هایی که روی آن‌ها ایجاد شده، اکنون جزء معروفترین و گران‌قیمت‌ترین آثار هنر معاصر هستند.

  • تصاویری از مردی که «غیرممکن» را نقاشی می‌کرد

    جهان‌های توهم‌آمیز و هزارتوی موریس اشر که به درستی «استاد غیرممکن‌ها» لقب گرفته، هنرمندان، طراحان، و حتی ریاضی‌دانان را مجذوب خود کرده است. برخی از آثار او به ویژه به دلیل فضاهای غیرممکنی که خلق می‌کنند شهرت جهانی یافته‌اند؛ فضاهایی مثل یک پلکان بی‌نهایت که بالا و پایینش به هم متصل هستند.

  • مجسمه‌هایی که «مهاجرت» را به تصویر می‌کشند

    برونو کاتالانو هنرمندی است که مسجمۀ مهاجران چمدان به دستش در سراسر دنیا خودنمایی می‌کنند؛ از ایتالیا تا سنگاپور و نیویورک.

  • چرا این پسر دوساله «جوانترین هنرمند دنیا» نامیده شد؟

    مادر این کودک نوپای غنائی که رسماً به عنوان جوانترین نقاش جهان به رسمیت شناخته شده، به بی‌بی‌سی از افتخار خود به توانایی هنری پسرش گفته و امیدوار ست او بتواند در دنیای هنر غوغا بپا کند.

  • نقاشی‌های فراواقع‌گرایانه و باورنکردنی با مداد/ تصاویر

    یک مداد و یک صفحۀ بزرگ کاغذی؛ همین‌ها برای جونو درای کافی هستند تا منظره‌هایی فراواقع‌گرایانه و سوررئالیستی خلق کند که مخاطب را در جزئیات شگفت‌انگیز و مفاهیم جذابشان غرق کنند.

  • نقاشی‌هایی تماشایی در مکان‌های غیرمنتظره/ تصاویر

    چهره‌هایی که از دل قطعات شکستۀ یخ هویدا شده‌اند و نوعی اتحاد مرموز و باطنی با طبیعت را به مخاطبان القا می‌کنند؛ این‌ها آثار خاص و منحصر به فردی هستند که یک هنرمند ساکن فنلاند با استفاده از مواد طبیعی در دل طبیعت نقش می‌زند.

  • یک کشف تازه درباره مشهورترین نقاشی دنیا

    چشم‌انداز پشت تابلوی مونالیزای لئوناردو داوینچی بحث‌های بی‌پایانی را برانگیخته است و برخی از مورخان هنر معتقدند این منظره تخیلی است و برخی دیگر ادعا می‌کنند که پیوندهای مختلفی با مکان‌هایی خاص در ایتالیا دارد.

  • خانه‌ای در ژاپن که شبیه یک جعبۀ بتنی است/ تصاویر

    چگونه می‌توانیم در یک محیط شلوغ شهری، نوعی احساس انزوای آرامش‌بخش را تجربه کنیم، بدون اینکه از ورود نور و هوا محروم بمانیم؟ یک استودیوی معماری ژاپنی خانه‌ای متفاوت را در پاسخ به این نیاز طراحی کرده است.

  • این هواپیما یک ویلای شخصی است/ تصاویر

    این بوئینگ ۷۳۷ پس از پایان خدمت خود در اندونزی با استفاده از کامیون و جرثقیل به مکان جدیدش منتقل شد و روند بازسازی و تبدیل آن به خانه‌ای زیبا و مدرن در محل صورت گرفت.

  • معماری جذاب و متفاوت ژاپنی در جنگل/ تصاویر

    یک سازه صدفی شکل بزرگ در میانۀ محیطی طبیعی خودنمایی می‌کند. چیزی شبیه یک غار جمع و جور و کاملا مدرن که یک استراحتگاه عالی در وسط جنگل را شکل داده است.

  • اینجا یکی از «جنگلی‌ترین» خانه‌های دنیا است/ تصاویر

    آیا فقط همین که یک خانه در یک منطقۀ جنگلی ساخته شده باشد برای «جنگلی» بودنش کافی است؟ این ویلای برزیلی سکونتگاهی است که می‌شود به معنی واقعی کلمه آن را جنگلی نامید؛ با پنجره‌هایی که شاخ و برگ‌ها احاطه‌شان کرده‌اند و بالکنی بر فراز بلندترین شاخه‌های درختان.