بهترین فیلم‌های «فضایی» که نباید از دست بدهید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

در این لیست، 7 فیلم برتر فضایی را معرفی می کنیم. این فیلم‌ها طیف وسیعی از ژانرها را شامل می شوند، از علمی تخیلی کلاسیک گرفته تا درام های عمیق و تریلرهای هیجان انگیز.

اول صبح؛ عجایب فضا قرن‌هاست که توجه‌ها را به خود جلب کرده است. اگر بخواهید تخیلاتتان را به پرواز دربیاورید و از داستان‌های جذاب الهام‌گرفته از فضا لذت ببرید، می‌توانید به سراغ فیلم‌هایی بروید که در اینجا برای شما معرفی کرده‌ایم. در اینجا هفت تا از بهترین فیلم‌های فضایی را که می‌توانید هم‌اکنون به‌صورت آنلاین تماشا کنید، آورده‌ایم.

به گزارش اول صبح؛ از شاهکاری از استنلی کوبریک که شما را به سفری فلسفی در اعماق کائنات می برد تا اثری ترسناک از ریدلی اسکات که شما را در وحشت یک موجود فضایی قاتل غرق می کند. در اینجا فهرست هفت فیلم برتر با موضوع فضا را ملاحظه می‌کنید.

2001: A Space Odyssey (2001: یک ادیسه فضایی)

7

صحبت در مورد فیلم‌های فضایی بدون اشاره به «2001: یک ادیسه فضایی» اثر استنلی کوبریک دشوار است. این فیلم نمادین پیشرو بسیاری از فیلم‌های فضایی محبوب دیگر، از جمله «جنگ ستارگان»، بود. این فیلم که در سال 1968 اکران شد، اقتباسی از یک داستان علمی تخیلی کوتاه اثر آرتور سی. کلارک در سال 1951 بود. جیمز ورنیر در مقاله‌ای با عنوان «فهرست 100 فیلم ضروری انجمن ملی منتقدان فیلم»، اشاره کرد که دلیل دقت فیلم در مورد سفر فضایی به دلیل مشاوره شرکت‌های هوافضای بزرگ، از جمله ناسا و بوئینگ، در ساخت فیلم بوده است.

این فیلم داستان دو فضانورد (گری لاک‌وود و کر دوله) را روایت می‌کند که در سفر از زمین به مشتری هستند. همراه آنها یک کامپیوتر به اسم هال 9000 (با صداپیشگی داگلاس رین) است که شروع به نقص فنی و توطئه علیه خدمه می‌کند. برای کاوش در فضا و مشاهدۀ داستانی گیرا با ترکیب موسیقی و جلوه‌های بصری فوق‌العاده حتما این فیلم را در لیست تماشایتان قرار دهید.

Alien (بیگانه)

6

تصور فضایی سیاه و بی‌انتها که در آن اکسیژنی وجود ندارد، ما را به جستجوی نزدیک‌ترین خروجی وادار می‌کند. اما همین حس بدون فرار، فضا را به مکانی عالی برای یک فیلم ترسناک تبدیل می‌کند و «بیگانه» قطعاً این ویژگی را دارد. این فیلم که در سال 1979 اکران شد، دومین تجربه کارگردانی ریدلی اسکات بود.

پس از این‌که ریپلی (سیگورنی ویور) و خدمه او با یک سفینه فضایی متروکه که حاوی تخم‌های فرازمینی است برخورد می‌کنند، یکی از بیگانگان فضایی شروع به شکار آنها می‌کند. «بیگانه» در وبسایت Rotten Tomatoes امتیاز 93 درصد کسب کرده است، مایکل ونتورا در L.A. Weekly به بهترین شکل آن را توصیف کرد: «این فیلم مرا حسابی ترساند. بیگانه یک شاهکار وحشت است.» اگر این فیلم را دوست دارید، دنباله‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به لیست تماشای خود اضافه کنید.

Melancholia (مالیخولیا)

5

شاید سفر واقعی به فضا در برنامه شما نباشد اما فکر کردن به فضا می‌تواند احساسات زیادی به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید آن احساسات را کشف کنید، «مالیخولیا» را تماشا کنید. داستان این فیلم بر روی جاستین (کرستن دانست) در روز عروسی‌اش تمرکز دارد، زیرا او سعی می‌کند خواسته‌های شخصی خود را با خواسته‌های خانواده‌اش متعادل کند. در حالی که او در افسردگی فرو می‌رود، با پایان واقعی دنیا هم دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا سیاره‌ای سرکش به سمت زمین حرکت می‌کند. خواهر جاستین، کلر (شارلوت گینزبورگ)، با نزدیک‌تر شدن سیاره عصبانی‌تر می‌شود، در حالی که جاستین به‌طور عجیبی آرام می‌ماند.

منتقدان این فیلم را «نفس‌گیر» توصیف کردند و به تصاویر خیره‌کننده لارس فون تریه، کارگردان فیلم، اشاره کرده‌اند.

Sunshine (نور خورشید)

4

فقط به خاطر بازیگران فوق‌العاده این فیلم را تماشا کنید. میشل یو، کیلیان مورفی، کریس ایوانز و هیرویوکی سانادا در نقش خدمه‌ای بازی می‌کنند که باید برای نجات خورشید از خاموشی کامل به آن سفر کنند. و در پشت صحنه، دنی بویل به‌عنوان کارگردان حضور دارد. بویل از چندین فیلم علمی تخیلی دیگر، از جمله «2001» و «بیگانه»، الهام گرفته است.

این فیلم همچنین ژانرها را در هم می‌آمیزد. این یک داستان علمی تخیلی است، زیرا خدمه در سال 2057 برای احیای خورشید به مأموریتی می‌روند. اما در مسیر انجام مأموریت خود، سفینه فضایی آنها آسیب می‌بیند و چندین مخزن اکسیژن آنها از بین می‌رود. این موضوع فیلم را به یک فیلم هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند، زیرا اعضای خدمه برای زنده ماندن از اعضای تیم به دشمن یکدیگر تبدیل می‌شوند.

Hidden Figures (چهره‌های پنهان)

3

میزان کار و ریاضیات لازم برای فرستادن فضانوردان به فضا واقعاً حیرت‌انگیز است. اگر می‌خواهید در مورد ریاضیدان‌هایی که نقش اساسی در کاوش فضایی داشتند بیشتر بدانید، «چهره‌های پنهان» باید فیلم بعدی شما باشد. این فیلم داستان دوروتی (اوکتاویا اسپنسر)، مری (جَنِله مونی) و کاترین (تاراچی پی. هنسون) را دنبال می‌کند، سه ریاضیدان سیاه‌پوست که در طول مسابقه فضایی با ناسا و NACA (کمیته ملی مشاوره هوانوردی) کار می‌کردند.

این فیلم در وبسایت Rotten Tomatoes امتیاز 93 درصد کسب کرد و ناتان متیس در Ars Technica نوشت: «'چهره‌های پنهان' دوربین را روی بخش نادیده گرفته شده‌ای از تاریخ کاوش فضایی می‌اندازد بدون اینکه زشتی‌ها را پنهان کند.»

Arrival (ورود)

2

این فیلم مانند نسخه پیچیده‌ای از «جنگ دنیاها» به نظر می‌رسد. بر اساس داستان کوتاهی با عنوان «داستان زندگی شما» اثر تد چیانگ، «ورود» داستان لوئیز بنکس (ایمی آدامز) زبان‌شناس را دنبال می‌کند که برای رمزگشایی زبان نژادی بیگانه که روی زمین فرود آمده است، تلاش می‌کند. هرچه بیشتر در مورد زبان آنها می‌آموزد، بیشتر در مورد نحوه تجربه «زمان» توسط آنها می‌آموزد. این نگاهی جذاب به نحوه تأثیر زبان ما بر درک ما از جهان است.

این فیلم از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت. آنجی هان در SlashFilm نوشت: «همه چیز در مورد 'ورود' ظریف به نظر می‌رسد، از نماهای به‌خوبی ساخته شده تا موسیقی یوهان یوهانسون». بنیاد فیلم آمریکا «ورود» را به‌عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2016 انتخاب کرد.

Moon (ماه)

1

فیلم‌های زیادی درباره سفر به فضا وجود دارد که با دوری چند ساله از زمین دست و پنجه نرم می‌کنند؛ «بین‌ستاره‌ای» و «مریخی» فقط دو نمونه اخیر هستند. اما اگر شرکتی که برای آن کار می‌کنید نخواهد شما به زمین بازگردید چه اتفاقی می‌افتد؟ این بخشی از پیش‌فرض فیلم «ماه» است. ساموئل بل (سم راکول) سه سال است که از خانه دور است و در ماه هلیوم-3 استخراج می‌کند. اما در حالی که فقط چند هفته با بازگشت به خانه فاصله دارد، در یک تصادف روور مجروح می‌شود. وقتی از خواب بیدار می‌شود، متوجه می‌شود که صنایع ماه با دستکاری حافظه او برای نگه داشتن او در ماه و کار او، او را بازی داده‌اند.

سایمون کروک در مجله Empire این فیلم را «یک بمب تازه در ژانر علمی‌تخیلی، پر از ایده و بازی فوق‌العاده» توصیف کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار