بزرگترین کامیون‌های جهان با قدرت‌های باورنکردنی/ تصاویر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

کامیون فوق سنگین بلاز ۷۵۶۰۰ مجموعه‌ای از کامیون‌های باربری خارج از بزرگراه‌ها و فوق کلاس است که در بلاروس توسط به طور خاص برای حمل سنگ‌های معادن در معدن‌های رو باز در سراسر جهان تحت شرایط آب و هوایی مختلف استفاده می‌شود.

اول صبح؛ در اینجا ۱۰ تا از بزرگترین کامیون‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم. کامیون‌هایی که بیشتر در معادن مشغول به کار هستند و بالای ۲۰۰ تن را یدکشی می‌کنند حتی بعضا کامیون‌های ۵۰۰ تن به بالا را نیز می‌توانید مشاهده کنید. این کامیون‌های غول پیکر واقعا شگفت‌انگیز هستند.

Belaz ۷۵۶۰۰

کامیون فوق سنگین بلاز ۷۵۶۰۰ مجموعه‌ای از کامیون‌های باربری خارج از بزرگراه‌ها و فوق کلاس است که در بلاروس توسط OJSC «Autoworks» به طور خاص برای حمل سنگ‌های معادن در معدن‌های رو باز در سراسر جهان تحت شرایط آب و هوایی مختلف استفاده می‌شود.

کامیون‌ها دارای گیربکس دیزلی-الکتریکی هستند. موتورهای کامینز QSK78 (مدل ۷۵۶۰۰) یا MTU ۲۰V۴۰۰۰ (مدل ۷۵۶۰۱) به ترتیب ۲۶۱۰ یا ۲۸۰۰ کیلووات تولید می‌کنند.

Belaz-75600_4_11zon

Belaz ۷۵۷۱۱۰

کامیون بلاز ۷۵۷۱۰ یک کامیون حمل و نقل فوق کلاس است که توسط بلاز در بلاروس تولید می‌شود. تا سال ۲۰۱۳، این بزرگ‌ترین و بیش‌ترین ظرفیت حمل بار در جهان بود.

Belaz-757110_6_11zon

Caterpillar ۷۹۷F

کاترپیلار ۷۹۷ یک سری کامیون‌های باربری خارج از بزرگراه، فوق کلاس، دو محوره و مکانیکی است که در ایالات متحده توسط شرکت کاترپیلار به طور خاص برای کاربردهای معدن کاوی و ساخت و ساز سنگین در سراسر جهان توسعه و تولید شده است. سری ۷۹۷ که از سال ۱۹۹۸ تولید می‌شود، بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین کامیون‌های باربری کاترپیلار محسوب می‌شود. مدل فعلی و نسل سوم با نام ۷۹۷ F یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های حمل بار کامیون در جهان را ارائه می‌دهد که به ۴۰۰ تن (۳۶۳ تن) می‌رسد و بیش‌ترین ظرفیت حمل بار را در بین کامیون‌های حمل بار مکانیکی دارد.

 Caterpillar-797F_10_11zon

Bucyrus MT6300AC

بوسیروس MT۶۳۰۰AC یک کامیون حمل بار الکتریکی خارج از بزرگراه، فوق کلاس، دو محوره، دیزلی / AC است که توسط شرکت بین المللی بوسیروس در ایالات متحده طراحی و ساخته شده است. MT۶۳۰۰AC بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین کامیون حمل بار است که یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های حمل بار کامیون در جهان را تا ۴۰۰ تن (۳۶۳ تن) ارائه می‌دهد. نزدیک‌ترین آنالوگ‌ها Liebherr T ۲۸۲ B، کاترپیلار ۷۹۷ F هستند که می‌توانند همین وزن را حمل کنند و BelAZ ۷۵۷۱۰ با ظرفیت حمل ۴۵۰ تن هستند.

در ۱۹ فوریه ۲۰۱۰، زمانی که شرکت بین المللی بوسیروس بخش تجهیزات استخراج شرکت ترکس را به دست آورد، واحد ترکس ریگ MT۶۳۰۰AC دوباره با نام بوسیروس MT۶۳۰۰AC شناخته شد. در ۸ ژوئیه ۲۰۱۱، بوسیروس بخشی از کاترپیلار شد.

 Bucyrus-MT6300AC_7_11zon

Liebherr T۲۸۲B

سری Liebherr T ۲۸۲ کامیون‌های باربری خارج از بزرگراه، فوق سنگین، دو محور، دیزلی - الکتریکی، AC هستند که در ایالات متحده توسط شرکت تجهیزات معدنی Liebherr طراحی و تولید شده اند.

سری Liebherr T ۲۸۲ دیگر تولید نمی‌شود، با این حال، به دلیل عمر بالای این تجهیزات، بسیاری از آن‌ها هنوز در معادن سراسر جهان در حال فعالیت هستند. سری T ۲۸۲ جانشین لیبرو T ۲۸۴ می‌شود.

 Liebherr-T282B_12_11zon

Belaz ۷۵۶۰۱

کامیون فوق سنگین بلاز ۷۵۶۰۰ مجموعه‌ای از کامیون‌های باربری خارج از بزرگراه است که در بلاروس توسط OJSC «Autoworks» توسعه و تولید شده است.

کامیون‌ها دارای گیربکس دیزلی-الکتریکی هستند. موتورهای کامینز QSK78 (مدل ۷۵۶۰۰) یا MTU ۲۰V۴۰۰۰ (مدل ۷۵۶۰۱) به ترتیب ۲۶۱۰ یا ۲۸۰۰ کیلووات تولید می‌کنند.

Belaz-75601_5_11zon

Caterpillar ۷۹۷B

کاترپیلار ۷۹۷ B را در بهار سال ۲۰۰۲ معرفی کرد و جایگزین نسل اول ۷۹۷ شد. ۷۹۷ باس افزایش ظرفیت بار ۳۴۵ تن (۳۸۰ تن کوتاه) یک افزایش ۱۸.۱ تن نسبت به نسل اول ۷۹۷ است. کاترپیلار توان خروجی موتور دیزلی ۲۴ سیلندر Cat ۳۵۲۴ B EUI مورد استفاده در ۷۹۷ را از خالص ۲.۳۹۴ کیلووات (۳.۲۱۱ اسب بخار) به خالص ۲.۵۱۳ کیلووات (۳.۳۷۰ اسب بخار) افزایش داد که ۷۹۷ B را قادر می‌سازد تا به نهایت سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت (۴۲ مایل بر ساعت) در زمان انتقال بار ۳۴۵ تنی (۳۸۰ تن کوتاه) دست یابد.

Caterpillar-797B_9_11zon

Komatsu ۹۶۰ E-1K

کوماتسو Komatsu ۹۶۰ E-1 یک کامیون باربری خارج از بزرگراه، فوق سنگین، دو محوره، دیزلی / AC است که توسط کوماتسو در پیوریا، ایلینویز، ایالات متحده طراحی و ساخته شده است. ۹۶۰ E - ۱ بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین کامیون حمل بار کوماتسو بوده و ظرفیت حمل بار تا ۳۶۰ تن (۳۲۷ تن) را ارائه می‌دهد. ۹۶۰ - E۱ اولین نسل از سری ۹۶۰ E کامیون‌های باربری است و به طور خاص توسط کوماتسو با نام ۹۶۰ E - ۱ یا به طور کلی با نام ۹۶۰ E شناخته می‌شود.

Komatsu-960-E-1K_11_11zon

Caterpillar ۷۹۷

کاترپیلار ۷۹۷ یک سری کامیون‌های باربری خارج از بزرگراه، فوق سنگین، دو محوره و مکانیکی است که در ایالات متحده توسط شرکت کاترپیلار به طور خاص برای کاربردهای معدن کاوی و ساخت و ساز سنگین در سراسر جهان توسعه و تولید شده است. سری ۷۹۷ که از سال ۱۹۹۸ تولید می‌شود، بزرگ‌ترین و پرظرفیت‌ترین کامیون‌های باربری کاترپیلار محسوب می‌شود. مدل فعلی و نسل سوم با نام ۷۹۷ F یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های حمل بار کامیون در جهان را ارائه می‌دهد که به ۴۰۰ تن (۳۶۳ تن) می‌رسد و بیش‌ترین ظرفیت حمل بار را در بین کامیون‌های حمل بار مکانیکی دارد.

Caterpillar-797_8_11zon

Terex MT5500AC

ترنسفورمربوک MT ۵۵۰۰ AC دارای ظرفیت بار ۳۶۰ تن است که برای استخراج سطح با حجم بالا استفاده می‌شود. حداکثر وزن ناخالص خودرو ترکس MT ۵۵۰۰ AC برابر با ۵۹۸ تن است. طول کلی ۱۴.۸۷ متر و عرض و ارتفاع بارگیری به ترتیب ۹.۰۵ و ۷.۶۷ متر است. این خودروی عظیم الجثه از یک موتور دیزلی چهار زمانه با ۱۶ سیلندر نیرو می‌گیرد و از سیستم محرکه الکتریکی AC با حداکثر سرعت ۶۴ مایل بر ساعت (۱۲۹ کیلومتر بر ساعت) بهره می‌برد.

Terex-MT5500AC_13_11zon

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار