معمای گور دسته‌جمعی 28 «اسب» که 2 هزار سال قبل دفن شده‌اند

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

باستان‌شناسان در مرکز فرانسه گور دسته‌جمعی 28 اسب را که حدود 2000 سال پیش دفن شده بودند، کشف کرده‌اند. این اسب‌ها به طور منظم و دقیق در ردیف‌هایی دفن شده‌اند و احتمال می‌رود که قربانی جنگ‌های گالیک بوده باشند.

اول صبح؛ این اسکلت‌ها در نزدیکی ویلدو-سور-ایندر، حدود 240 کیلومتری جنوب پاریس، کشف شده‌اند. این سایت باستانی بیشتر به قرون پنجم و ششم میلادی مربوط می‌شود، اما بقایای اسب‌ها خیلی قدیمی‌تر هستند. دو گودال حاوی اسکلت اسب‌ها تاکنون کاوش شده و قدمت دفن‌ها بین 100 سال قبل از میلاد تا 100 سال پس از میلاد تخمین زده شده است.

به گزارش اول صبح؛ یکی از گودال‌ها حاوی ده اسب نر است که همگی حداقل چهار سال عمر کرده‌اند و به طور منظم در دو ردیف و دو لایه دفن شده‌اند. گودال دوم حاوی دو اسب نر با همان سن است. این اسب‌ها کوچک بوده و ویژگی‌های خاصی از دام‌های گالیک دارند.

02

به دلیل ترتیب دقیق دفن اسب‌ها، محققان معتقدند که این حیوانات به طور همزمان و به طور عمدی دفن شده‌اند. علت مرگ این اسب‌ها هنوز ناشناخته است. احتمال داده می‌شود که اسب‌ها به عنوان بخشی از یک آیین قربانی شده باشند یا در جنگ کشته شده باشند.

هنوز محققان نمی‌توانند نتیجه‌گیری قطعی داشته باشند و در حال بررسی بیشتر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار