این «گاو» عضلانی‌ترین حیوان دنیاست/ تصاویر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

گاور حیوانی که بخاطر اندام عضلانی و ورزیده‌اش مشهور شده است.

اول صبح؛ گاور (Gaur) گونه‌ای از گاویان شبیه به بوفالو آمریکایی است. گاور یا گاومیش هندی بزرگترین و قد بلندترین نمونه در خانواده گاوهای وحشی محسوب می‌شود.

گاومیش هندی حیوانی عظیم الجثه و بسیار قوی است. آن‌ها شکلی محدب در قسمت پیشانی خود دارند. گاور دارای بدنی بسیار قوی و عضلانی است. گاورهای نر بزرگسال وزنی بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم دارند. وزن ماده‌ها بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

65f2a2497e12e_4_11zon

گاومیش هندی حدود ۲۴۰ تا ۳۴۰ سانتیمتر طول دارد و طول دم آن حدود ۷۰ تا ۱۰۵ سانتیمتر است. قد این حیوان نیز حدود ۱۷۰ تا ۲۳۰ سانتیمتر است. آن‌ها یک برآمدگی برجسته در امتداد پشت خود دارند. گاوهای نر و ماده هر دو دارای شاخ هستند که حدود ۸۵ تا ۱۰۰ سانتیمتر طول دارد.

65f2a2468f7de_3_11zon

گاور حیوانی اجتماعی است. آن‌ها به طور معمول در گروه‌هایی شامل ۳۰ تا ۴۰ راس زندگی می‌کنند. گاورها حیواناتی چرنده هستند و از خوردن برگ ها، میوه ها، ساقه ها، گل‌ها و دانه‌ها لذت می‌برند. در زمان کمبود غذا، این حیوانات با کندن و مصرف پوست درختان، غذا و مواد معدنی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند. پوست درخت ساج که سرشار از کلسیم و پتاسیم است از گزینه‌های مورد علاقه آن‌ها محسوب می‌شود.

65f2a247e0bfc_2_11zon

از سال ۱۹۸۶، گاومیش هندی به دلیل کاهش جمعیت در فهرست گونه‌های آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار