کشف یک حلقۀ طلای 1500 ساله و کم‌نظیر در دانمارک/ تصاویر

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

یک جویندۀ فلزات عتیقه، حلقۀ طلای نادری از دوران مروونژی (سال‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلادی) را در منطقه Emmerlev در دانمارک کشف کرده است. این حلقه از طلای ۲۲ عیار ساخته شده و نگینی از گارنت آلماندین بر روی آن نصب شده است؛ سنگی نیمه قیمتی و سرخ‌رنگ که بین مردمان ژرمن به عنوان نماد قدرت ارزش داشت.

اول صبح؛ بخش زیرین این حلقه دارای چهار مارپیچ و برآمدگی‌های سه شاخه‌ای در محل اتصال حلقه به قاب است. مارپیچ‌ها و برآمدگی‌ها از ویژگی‌های بارز محصولات باکیفیت آن دوران هستند و حلقه‌هایی از این نوع توسط نخبگان سلسله مروونژی استفاده می‌شد.

به گزارش اول صبح؛ کریستین پومرگارد، سرپرست موزه ملی دانمارک، معتقد است کیفیت و ساخت این حلقه نشان می‌دهد که ممکن است در منطقه Emmerlev یک خانواده نجیب‌زاده ناشناخته با ارتباطات نزدیک به پادشاهان مروونژی زندگی کرده باشد.

d633f6ca-c30f-4ff9-ae96-d073a4f5410a

او می‌گوید: «این حلقه طلایی نه تنها احتمال وجود یک خاندان جدید شاهزاده‌ای در Emmerlev را آشکار می‌کند، بلکه این منطقه را به یکی از بزرگ‌ترین مراکز قدرت اروپا در عصر آهن نیز متصل می‌کند. به احتمال زیاد این حلقه زنانه بوده و ممکن است متعلق به دختر شاهزاده‌ای ناشناس باشد که با شاهزاده‌ای در Emmerlev ازدواج کرده است. طلا معمولاً برای هدایای دیپلماتیک استفاده می‌شد و ما می‌دانیم که مردم از طریق ازدواج اتحادهایی برقرار می‌کردند».

سکه‌های طلا و نقره کشف‌شده در منطقه Emmerlev ارتباط با مروونژی‌ها را تأیید می‌کنند و پادشاهان و تجار مروونژی از طریق شبکه دریای واترن با Ribe تجارت می‌کردند. بنابراین، ایجاد یک اتحاد ازدواج با یک حاکم جنوب Jutland برای آن‌ها بسیار سودمند بوده است تا از پناهگاه امن و نفوذ محلی برخوردار شوند.

5501caf3-e181-4ecd-848b-d3dd5463e105

این کشف در واقع در سال ۲۰۲۰ انجام شد، اما خبر کشف این حلقه تاکنون مخفی نگه داشته شده بود تا کاوشگران فلزیاب و باستان‌شناسان بتوانند بدون جلب توجه، این مکان را کاوش کنند. لارس نیلسن، فردی که این حلقه را پیدا کرد، پس از کشف آن، آن را به موزه Sønderjylland تحویل داد و این موزه محلی اکنون آن را به موزه ملی کپنهاگ منتقل کرده است.

کریستین پومرگارد اضافه می‌کند: «مروونژی‌ها علاقه‌مند به ورود به شبکه‌ای با خانواده‌ها و افرادی بودند که می‌توانستند تجارت و منابع را در یک منطقه کنترل کنند. شاید خاندان شاهزاده‌ای Emmerlev کنترل منطقه‌ای بین Ribe و Hedeby را بر عهده داشته و بدین ترتیب تجارت را در آن منطقه تضمین کرده است».

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
دیدگاه
پربازدیدها
آخرین اخبار